KENNISBANK

COMMUNICATIEWIJZER

COMMUNICATIEWIJZER:

Draait jouw werk om doelgroepen met een beperking, zoals slechtzienden, doven, laaggeletterden, en weet jij zeker dat je dit goed aanpakt en niemand overslaat?

Niets is moeilijker dan gemakkelijk communiceren.

      Download de GRATIS Communicatiewijzer


De vraag is of jij er zelf iets van zult merken, maar je loopt het risico dat:

  1. jij de noodzaak niet ziet en onbewust onvoldoende aandacht aan het onderwerp besteedt en eenvoudig communiceren gaat niet vanzelf
  2. jij niet de juiste mensen inschakelt en er daardoor in je eentje niet verder mee komt
  3. jij je doel niet bereikt, dat je boodschap niet aankomt waardoor klanten ontevreden zijn

 

Reëlle vertelt je graag hoe je iedereen bereikt. Met de Communicatiewijzer zorgt Reëlle dat ook jij sociale winst maakt!

Download de GRATIS CommunicatiewijzerKlik hier voor het downloaden van de GRATIS Communicatiewijzer

Ontdek hoe je zelf de organisatie voorbereidt op toegankelijk communiceren. In dit stappenplan lees je:

  • hoeveel mensen, meer dan je denkt, niet of niet goed kunnen lezen
  • hoe jij de juiste mensen selecteert om hieraan te werken
  • hoe jij een plan maakt voor het aanpassen van je communicatie-uitingen
  • hoe jij uitingen test op verkrijgbaarheid, begrijpelijkheid en bruikbaarheid
  • hoe jij zorgt dat je toegankelijk blijft werken


Met de Communicatiewijzer

  • heb je een compleet plan van aanpak in handen
  • krijg je waardevolle tips
  • kun je vandaag nog beginnen

 Download de GRATIS Communicatiewijzer

Ga naar het verhaal van Saskia
Saskia Withoos
communicatief brein

            

Over Reëlle: Waarom de Communicatiewijzer? "Net als jij is Reëlle ook niet als expert geboren ;-) Misschien weet je al wel dat er bij Reëlle uitsluitend breinen werken die allemaal weten hoe het is om te leven en te werken met een beperking. Zo weet Reëlle hoe belangrijk het is dat er rekening met je wordt gehouden. Zeker in communicatie. Ook Reëlle’s breinen hebben ervaren dat je als prof misschien wel iets wilt, maar dat het nog niet altijd meevalt om dat ook te bereiken. Wij delen de lessen die wij hebben geleerd graag met jou. Als jij er (voor ons) werk van maakt, dan worden jij en de mensen waarvoor jij het doet daar merkbaar beter van. Zo maaken we samen sociale winst"

 

 

Dit zeggen klanten over de Communicatiewijzer:

"Hoe krijg je dan toch gedaan dat mensen zich iets aantrekken van onze gedragscode? Dat is het moment om te denken aan een communicatiebureau met verstand van zorg en verzorgenden (onze grootste groep medewerkers). Maar we willen op een eigentijdse manier wel gewoon in het Nederlands ons verhaal kwijt en niet in het MTV-, ICT- of snelle reclamejongens-jargon van veel Engels woordgebruik. En dan valt het gros van de bureaus af als je je oriënteert!"

 Frans de Boer, Oud-bestuurder Valkenhof

     Frans de Boer
     

Bekijk de REËLLETIE vlog

Reëlle’s Marieke weet als geen ander wat werken met een beperking inhoudt.

Abonneer je op onze Reëlletie vlog!

REËLLE TWITTERT
VOLG REËLLE